fredag 10 februari 2012

Alive and kicking

Det ar pa tiden att jag skriver en rad eller tva. Hej hopp! Jag lever! Och jag befinner mig i Indien, om ni inte listat ut det. Jag som skriver heter Elin. Just nu ar jag i Palolem i Goa, sedan fem dagar tillbaka, perfekt stalle att borja min resa i Indien pa. Jag myser runt, ater fantastisk mat, promenerar langs stranden och ater middagar med varldens trevligaste *tant. Jag har precis haft mitt andra yogapass den har veckan, klockan atta imorse klev jag upp och drack vatten for att sedan knata mig in bland cocohuts (hyddor) och delta i ett Vinyasaflow-pass, en blandning av ashtanga och hatha yoga. Faktiskt valdigt bra, jag ska forsoka ga aven imorgon. Nu ska jag vidare och ata frukost pa mitt favoritstalle Café Inn, lat er inte luras av namnet, det ar inte alls nogon taskig kedja eller sa, utan hur bra stalle som helst, trevliga fruit shakes, sallader, fruktsallader och andra frukostalternativ.

Ljus och karlek
Elin-Elba


*En aldre kvinna i sina basta ar som har sa mycket att beratta. Hon ar helt fantastisk. Att benamna henne som tant ar bara i positiv bemarkelse.

3 kommentarer:

Karinkorr sa...

Å,vad härligt Elin! Att du gjorde en blogg och att du verkar ha det bra!:-) Och jag blir bara liiite avis när jag läser det här från mitt 15-gradiga rum ;-).Skriv ofta nu! Namaste!

SannaP! sa...

Ååååh vad kuuuul att du har en blogg!! Ska bli kul att läsa om dina crazy indiaadventures även fast jag om möjligt blir ännu mer avundsjuk på att du är i Indien och inte jag, haha. Hur är första intrycken? Har förresten en kompis som är i Palolem just nu, så hälsa Evelina om du träffar henne. Take care!

PS. sorry att jag inte svarade på meddelandet, har varit väldigt långa dagar. men verkar ju som att det mesta löste sig innan avresa iallafall :)

Petra sa...

Älskade Elin! härligt att få läsa dina fina rader...mer av dem hoppas jag få under din tid i Indien. Allt låter precis som jag vill höra,,,,,god mat , yoga och en gammal tant. Kan inte bli bättre. Puss puss vi höres snart igen.